maanantai 25. heinäkuuta 2011

Ruututohvelit ja Tähtirätti



Pikkuhiljaa nämä KYHäilyt valmistuu...





Lanka: Novita Huopanen



Koukku: 12



Malli: Huovutetut DROPS Ruututohvelit  (ohje löytyy Garnstudion sivuilta  täältä )



KYH nro 24



Tein 12:n numeron koukulla jotta saisin tarpeeksi suuret, mutta näistä tuli hiukan liiankin suuret.

Omaan käyttöön piti tulla, ja kyllä mä näitä käytänkin, ei niistä niin suuret tullu...



Jälleen käytin jämälankojani. Nämähän on tehty isoäidinneliö-tyyliin. Vihreätä meni hiukan toista kerää. Liilaa ja pinkkiä reilusti alle kerän verran.





Tykkäsin tästä mallista kun näin vastaavan  Lankapeukalon blogissa.



Lanka: Red Heart Eco Cotton Blend



Koukku: KnitPro 4,5



Malli: Tähti-tiskirätti  (alunperin kuulemma Kotiliesi-lehdestä vuodelta 1958)



KYH nro 5



Minä en kylläkään tehnyt tätä ihan niin kuin Lankapeukalo ohjeistaa. Aloitin kyllä ensin niin, mutta sitten mietin että miksei tätä voisi virkata ympyränä?! Ja niin sitten purin aloitusketjuun asti ja suljin renkaaksi. Käännyin joka kerroksen jälkeen niin että kerroksen aloituskohta pysyi samassa kohdassa. 



Ihan kiva tästä mun mielestä tuli, ja käyttöön menee. Mä olen ainakin tykännyt näistä itse tehdyistä puuvillaräteistä. Tuo Eco-Cotton on sopivan karheaa että saa tahratkin hinkattua tiskipöydästä hyvin.



Tein tähän vielä omana lisäyksenä pienen lenkin, jotta rätin saa ripustettua vaikka koukusta kuivumaan.





 



 


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiva kun kävit! Jätäthän pienen viestiin käynnistäsi, kiitos!