tiistai 5. toukokuuta 2015

Huhtikuun sukkia

Postaukset jäivät huhtikuussa tekemättä, ja vieläkin tekee tiukkaa. Minulla on tietokone vaihtunut, ja sen mukana kaikki vanhat tutut ohjelmat ovat poissa. Ei enää tuttua kuvankäsittelyohjelmaa, jolla olen vuosikymmenet käsitellyt kuviani. Nyt totuttelen uuteen ohjelmaan, ja tuntuu vieläkin siltä että en tajua mitään. *höh*
Tässä nyt kuitenkin huhtikuussa neulottuja sukkia.


Lanka: TeeTee Pallas
Puikot: 3,0
Mallia ei ollut. Tein samalla tavalla kuin ed. postauksen Pallas-sukat, eli lyhyt 1o1n-resori, ja sitten sileää, jotta lankan kaunis tekstuuri tulee esiin. Nämä ovat kooltaan vähän isommat kuin nuo edelliset, noin kokoa 42. Itseäni ajattelin, mutta laitoin silti kaappiin. Itsellä on nyt useammat käyttösukat, joten nämä kaunokaiset saavat odottaa.


Eikö sukistakin saisi hienoja tauluja.... ?  Tämä on sen uuden kuvankäsittelyohjelman hassuja kehysvaihtoehtoja.



Nämä ovat sitten ihka-ensimmäiset neulomani pitsineulesukat. Nämä eivät ole käyttösukat sanan varsinaisessa merkityksessä. Nämä on tehty unisukiksi, johtuen langasta. Lankana on Novita Wool, joka on 100% villaa, ja vähän epäilen sen kestävyyttä kovassa käytössä.
Lanka: Novita Wool
Puikot: 3,0
Malli: Novita Kevät 2015 lehdestä


Nämä ovat olleet minulla unisukkina jo, ja ihanan pehmeät ovatkin. Pitsi-käsiala ei ehkä ole kokeneen neulojan veroista, mutta minusta näistä tuli kauniit. Olen minä itsestäni ylpeä! :-)

Yksi huhtikuun käsityö on vielä kuvaamatta, mutta ehkä sekin jonakin päivänä tänne ilmestyy. Ja toukokuussakin on jo yhdet sukat valmistuneet. Niistäkin kuva tulossa myöhemmin.

3 kommenttia:

  1. Voi mahtoton sua! Saat syystäkin olla ylpeä itsestäsi! Enää ei neulominen ole mikään kauhistus vaan mukavaa. Olen samaa miletä, että noissa raitalangoissa toimii parhaiten sileä neule. Mutta että pitsiäkin pukka jo. Mahtavaa ja jälki näyttää mun mielestä tosi kauniilta.
    Symppaan tuota uusien ohjelmien opettelua. Mietin lukiessani et mä mielummin vaikka virkkaisin ku opettelisin jotain uutta tietsikalla!

    VastaaPoista
  2. Kauniita sukkia! Pitäisköhän sun jo kohta vaihtaa blogin nimi muotoon "Helkky neuloo ja virkkaa". =)

    VastaaPoista
  3. komppaan Hepsiä, ihanaa kun olet kaivanut kutimet esiin, todella kauniit nuo pitsisukat. itsekin käytän unisukkina mieluiten pitsisukkia, niissä näkee niin romanttisia unia;)

    VastaaPoista

Kiva kun kävit! Jätäthän pienen viestiin käynnistäsi, kiitos!